joi, 14 iunie 2012

Displacement Map vs. Bump Map

Care este diferenta dintre Displacement si Bump ?


O mapare de tip Displacement reprezinta o geometrie reala (poligoane) in timp ce maparea de tip bump map reprezinta o iluzie optica a luminii pentru a da senzatia ca exista geometrie. Maparea normala (Normal Map) se aseamana prin faptul ca amandoua simuleaza caderea luminii, in schimb maparea normala modifica normalele suprafetei si modifica traiectoria razei de lumina. Maparea de timp bump se randeaza mai rapid dar se pierde din calitate. Maparea normala se foloseste cel mai des in productia de jocuri (pentru ca acolo se folosesc modele low poly, adica cu putine poligoane). Maparea de tip displacement, datorita timpului mare de randare, se foloseste la modelele high poly (multe poligoane) unde este necesar un nivel mare de detalii. Bump Map se foloseste pentru a textura un obiect (model 3D). Exemple: haine, pori, suprafete care nu trebuie sa arate 100% plane (smooth surface).


Crearea texturilor Bump Map.


1. Deschideti Adobe Photoshop
2. Incarcati imaginea dorita.
3. Creati un layer nou (Ctrl+Shift+N).
4. Pe layerul nou creat mergeti la Edit -> Fill (Shift + F5)
5. La Contents selectati 50% Gray si dati Ok.
6. Acelasi layer schimbati-l pe Saturation.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu